Best på bærekraft i reiselivsbransjen
Norske forbrukere er klare i sin tale når de har plassert Star Tour som den ledende aktøren innen bærekraftig reiseliv i Norge. Dette kommer fram i Skandinavias største merkevareundersøkelse, Sustainable Brand Index, sin årlige kåring av Norges mest bærekraftige selskaper.
I rangeringen kom Star Tour på en førsteplass foran Apollo på andre plass, Ving på tredje med Via Tours og Solia på en fjerde og femteplass. Informasjonssjef i Star Tour, Mathias Bergendahl er svært fornøyd med en førsteplass i kåringen.
– Vi er utrolig stolte av at kundene våre ser til oss for bærekraftige reiser. Miljø og sosialt ansvar står høyt på agendaen her i Star Tour og det er fint å se at kundene våre legger merke til jobben vi gjør. Klimautfordringen er vår tids største utfordring og turisme står for en vesentlig andel av det totale CO2 utslippet globalt. Vår utfordring er å utnytte de fordelene som vår virksomhet bringer til de landene vi besøker samtidig som vi reduserer den negative påvirkningen fra blant annet flytransport. Vi skal jobbe på videre for å kunne tilby bærekraftige reiser for våre kunder, men det er svært gledelig med positive tilbakemeldinger underveis i arbeidet vårt.
Skandinavias største forbrukerundersøkelse
Sustainable Brand Index er Skandinavias største undersøkelse av bedrifter og bærekraft. Undersøkelsen gjennomføres årlig og dekker de største bedriftene i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
Foto fra Star Tour